Home Sweet Home

2009-08-09 - 23:48:01
Söndag 9/8 -09

Jag är helt utmattad utav denna underbart trevliga resa. Jag har fått mycket bättre kontakt med ledarna, eftersom vi alla har bott så nära och tätt inpå under denna vecka. Under resans gång, har jag återigen väckt mitt intresse för arkitekttur, vilket har varit väldigt roligt. Många bilder med hus och trädgårdar har jag tagit, när vi har spatserat runt på gatorna i Tartu, Pärnu och Tallin. Den estniska matkulturen är lite annorlunda gemfört med våran, men ändå ganska lik.

Sanna-klara och jag bestämde oss för att gå ut på "JAKT ", och leta pojkar. Vi hade också en överenskommelse, och den löd att vi skulle få ihop 10 stycken nummer, från olika pojkar. Vi misslyckades! Kanske var vi för kräsna, eller så fanns det inga... Vi fick i alla fall 4 nummer, och det var ganska dåligt, men utbudet var inte så stort! De två senaste nummerna kommer nog att komma till stor användning i framtiden...

Min och Oscars plan, blev heller aldrig genomförd. Vi hittade inte världens första Wayne's Coffe... Tråkigt! Jag som skulle göra en tavla och till Wayne's i Sala ;) Det får bli en annan gång!

Jag och Sanna-klara ska nu iväg till Måns Ols och ta oss ett dopp, och sedan sova i solen. Det blev ju inte så mycket sömn inatt... heh, party all night long!!


Resan börjar med en trevlig lunch, tillsammans med Oscar


Sen satte vi oss på tåget till Sthlm, där jag hade sällskap av dessa




Så fort vi tagit plats i hytten, satte jag igång med lite träning


Både Sanna-klara och Oscar blev fascinerade utav detta








Det lilla som fanns kvar utav Tallinmuren


Kära dagbok...


Puss å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0