BULLSHIT

2010-02-23 - 12:42:28

JA, OKEJ... Igår kväll var hela skidhemmet, gymnasiet, en del av byn och jag på en föreläsning, som skulle handla om jämnställdhet, men istället blev det en jävla massa femenististk skitsnack. Jovisst, bryr jag mig om att det ska vara jämnställt, men då ska det ju gälla båda könen. En av de kvinnor så höll i denna föreläsning, diskriminerade homosexuella... Och hon inriktade sig mest på män. Illa där. Nä, jag tyckte inte att jag lärde mig så speciellt mycket utav den föreläsningen, utan blev snarare arg över att dem var så emot män. Dessutom kom det en tjej från Umeå, som satt i styrelsen för en femenistisk rörelse, som tyckte att unga tjejer borde ta för sig mer i musikvärlden. Hon tjatade om att det fanns betydligt fler "killband" bestående av kilar än "tjejband" bestående av tjejer. Det är väl till viss det sant, men det beror väl på vad man har för intressen och vad konsumenterna/lyssnarna väljer att lyssna. "killband" är faktist en genre, det är inte "tjejband" och det är inget ord man använder. Jag kan säga att jag lyssnar på betydligt fler band bestående av killar än vad jag lyssnar på band av tjejer, men jag lyssnar på fler soloartister som är tjejer än killar. Det jämnar ut sig. Hon sa också att tjejer heller aldrig får chansen att arrangera spelningar och festivaler, vilket jag vet är fel. För jag har vänner som har det intresset och som fått sätta ihop spelningar och festivaler ett flertal gånger. Så nej, jag har då sett en annan bild av det. 

Man kunde redan ana att det skulle bli femenistiskt snack, efter att man hade sett inbjudan. Där det stod att det bara var kvinnor som höll i förläsningen. Lite synd om killarna tycker jag faktist att det var..

Jag tycker visst att jämställdhet är viktigt, men då ska det faktist vara lika för båda könen, inte bara för tjejer.
Nu har jag sagt vad jag tycker, vad tycker ni? Är jämnställdhet viktigt? Är det någon skillnad mellan det och femenistiskt tänkande? See ya fellas!


Kommentarer
Postat av: Gudrun Schyman

"Diskriminerade homosexuella", "satt i en feministisk rörelse", "dem var så emot män" - vilken föreläsning var du på?

2010-02-28 @ 19:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0