Onsdag 8/7. Crunchy

2009-07-09 - 21:31:06

I ett tidigare inlägg skrev jag om att jag hade bakat crunchy. Det blev väldigt lyckat, så jag tänkte att folk kanske ville följa min nyttiga trend, och göra sin egen chrunchy/musli :) Jag bjuder på receptet! 



Granola - Crunchy

Ugn 170 grader

Ingredienser
450 g havregryn
120 g solrosfrö
120 g vita sesamfrö
175 g äppelmos
2 tsk malen kanel
 1 tsk malen ingefära
120 g ljus sirap
4 msk flytande honung
1 1/4 dl farinsocker
250 g hel mandel
1 tsk salt
2 tsk solrosolja
300 g russin

Tillagning
Blanda alla ingredienser i en stor bunke, utom russinen

Bred ut massan i en långpanna och låt stå i ugnen i minst 40 minuter.
Ta ut långpannan ur ugnen efter halva tiden, och rör om.
Massan ska vara gyllenbrun, när den är klar.

Efter 40 minuter, ta ut formen ur ugnen och låt svalna. Blanda sedan i russin och lägg i passande burk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0