Lördag 4/7 Power Meet

2009-07-06 - 00:31:32
Denna förmiddag var ganska seg.. Lite jobb, fika och trevliga grannar. Sen tog jag med mig Oscar och Maria, i min privata taxi och åkte till Västerås. Vi blev avsläppta i Gideonsberg, för att chauffören hade ingen möjlighet att ta sig till stationen... Så fick också en lång och skön promenad, vilket jag tyckte kunde behövas.

Efter denna långa promenad förtjänade vi en varsin glass. Så vi stannade till vid ELBA- hamnen, samtidigt funderade vi på att ta en boattrip till någon utav öarna, men vi kom fram till att det var alldeles för dyrt. Sen blev det lite koll på bilar och även på olika marknadsstånd som ställts upp längs vägarna.
Nu var det dags för en matbit, så vi tog oss in mot stan, och beställde mat på Spicy Hot. Jag rekomenderar starkt att gå dit någon gång! Maten är god, servicen är bra och det är inte för dyrt heller.

Strax därefter tog vi 22.17 bussen hem till Sala. Jag och Oscar bytte om, och vi gick ut igen! Vi träffade Lani-Kae och hennes pojkar, som vi umgicks med en stund. När klockan blev 02.00, stängde hotellet och man träffade en och annan bekant. Jag träffade t.ex. min granne Peter, som hde druckit lite mer än han borde... Han och jag hade en väldigt lång disskusion, inte så seriös, men lång! Så var det en bekant till honom som trodde att jag var född 88. Hah! Hur kunde han missta sig med 5 år?!?! Hur gammal ser jag ut att vara?
 
Sahlin ringde och sa att vi skulle till Måns Ols och bada när klockan var 3. Oscar kände inte för att bada, så han drog hem. Men jag, Kicki och Maria liftade med en raggarbil dit upp. När vi kom fram fann vi ingen Sahiln... Maria gick hem, men Kicki och jag letade reda på ännu en bil. Det fick bli Securitas den här gången. Vi kom hem till Kicki, men dörren var låst! Vi gjorde ett antal misslyckade försök att ta oss upp till hennes fönster via trappräcke och stupränna. Sen fann vi en bänk, slog oss ned och väntade på att någon skulle rädda oss. Skulle ingen göra det, hade vi en reserv plan! Sån tur var kom Larne och öppnade.

Underbara Oscar och kusin följde med till Västerås.
Min kära vän Oscar Myrberg och kusin, Maria Lundgren.

En gammal dam hade tappat ett paket med tvättmedel...
 En tant hade tappat ett paket med tvättmedel...



Ja...Vad ska man säga?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0